H μαρίνα Αλίμου στο γαλλικό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο France 2

(VIDEO)

 

 

 

Συνέντευξη στο γαλλικό δημόσιο τηλεοπτικό δίκτυο France 2, έδωσε ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, για τη μαρίνα της πόλης. Στο ρεπορτάζ που προβλήθηκε στο δελτίο ειδήσεων, βασικό θέμα ήταν ο αργός ρυθμός των ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα.

Το γαλλικό δίκτυο αναφέρθηκε στις ενέργειες του δημάρχου (είχε στείλει εξώδικα στο ΤΑΙΠΕΔ αντιδρώντας στα σχέδια που υποβάθμιζαν το περιβάλλον).

Ο Ανδρέας Κονδύλης, ξεκαθάρισε ότι είναι υπέρ της επένδυσης,  αλλά υπό την προϋπόθεση όμως ότι δεν θίγονται τα συμφέροντα του Δήμου και των κατοίκων και τα έργα θα συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών και όχι στην υποβάθμισή της.

Τα σχέδια που είχε κάνει το ΤΑΙΠΕΔ για τη μαρίνα προέβλεπαν τη δημιουργία κτιρίων με υψηλή δόμηση (ξενοδοχείο, εμπορικά κέντρα, καφετέριες και εστιατόρια) και αν υλοποιούνταν  η εικόνα της πόλης θα άλλαζε.

Ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος. Στο επόμενο διάστημα το ΤΑΙΠΑΔ αναμένεται να ξεκινήσει διαδικασία για την επιλογή νέου συμβούλου για τη μαρίνα Αλίμου που είναι η μεγαλύτερη της Ν/Α Ευρώπης.

 

 

Η θέση του δημάρχου Αλίμου για τη μαρίνα στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τη ∆ΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΖΩΝΩΝ -ΜΑΡΙΝΕΣ ΣΤΟΝ ΙΣΤΟ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ

 

Αντικείµενο του Συνεδρίου ήταν η παρουσίαση των νεοτέρων εξελίξεων στο χώρο των επιστηµών και των τεχνολογιών που σχετίζονται µε τις παράκτιες ζώνες στην Ελλάδα και την Κύπρο, την έρευνα, τον σχεδιασµό, την προστασία, την µελέτη, την κατασκευή και την διαχείριση των παράκτιων έργων, καθώς επίσης και την εκτίµηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων στις παράκτιες ζώνες.

 

Ανδρέας Κονδύλης:

 

Η μαρίνα του Αλίμου είναι η μεγαλύτερη της Ν/Α Μεσογείου, έχει χερσαία ζώνη 210 στρέμματα – έχει μεγάλη αναγνωρισιμότητα στο εξωτερικό.

Είναι θύμα της κακής πολιτικής του ελληνικού κράτους. Την απέσπασε από την πόλη μας το 1968 με συντακτική πράξη (ως αφρόκρεμα) μετά την άφησε  εγκαταλελειμμένη στην τύχη της. Έχουμε το κράτος που συστήνει δύο διαφορετικούς φορείς το ΤΑΙΠΕΔ για τη μαρίνα και την Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε για το παραλιακό κομμάτι. Δύο φορείς για  να εφαρμόσουν πολιτική στο ίδιο παραλιακό μέτωπο.

Δεν είναι δυνατόν οι μαρίνες να αποτελούν ξεχωριστά τμήματα αποκομμένα από τον ιστό της πόλης. Η σύνδεση με τον οικιστικό ιστό είναι επιβεβλημένη για λόγους οικονομικούς ώστε να υπάρχει σύνδεση της τοπικής οικονομίας με τους τουρίστες.

Οι πολίτες πρέπει να απολαμβάνουν τη θάλασσα. Η διασύνδεση της Μαρίνας με τον οικιστικό ιστό της πόλης δίνει προστιθέμενη αξία, εμπορική και κοινωνική και στην μαρίνα και στην πόλη.

 

Στον Άλιμο έχουμε τη μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας αλλά έχουμε μόνο δύο σημεία εισόδου και εξόδου με αποτέλεσμα να υπάρχει πρόβλημα στην πρόσβαση των πολιτών στην μαρίνα αλλά και στην έξοδο των τουριστών.  Υπάρχει μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Χρειάζονται επαρκείς χώροι στάθμευσης και επαρκής εξυπηρέτηση από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

 

Αναρωτιέμαι σε πόσες από τις μεγάλες μαρίνες έχουν γίνει μελέτες κυκλοφοριακών και συγκοινωνιακών ρυθμίσεων. Βλέποντας το σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ για τη δική μας μαρίνα αντιληφθήκαμε ότι δεν υπήρχε κάποια μελέτη για το κυκλοφοριακό. Τους ενδιαφέρει μόνο η αξιοποίηση του ¨οικοπέδου” .

 

Διασύνδεση μίας μαρίνας με την πόλη και οι χρήσεις γης:  Θα έχουμε ανταγωνιστικές χρήσεις με την πόλη ή συμπληρωματικές; Όταν έχουμε ξενοδοχεία ακριβώς απέξω από τη μαρίνα είναι ανάγκη να χτίσουμε και μέσα ξενοδοχεία; Επίσης δεν πρέπει μία μαρίνα να έχει τον χαρακτήρα το ναυτικό, βλέπουμε μία τάση να γίνονται μαρίνες σύγχρονες με μεγάλα εμπορικά κέντρα. Εκεί χάνεται ο ναυτικός χαρακτήρας.

 

Ένα άλλο ζήτημα είναι η οργάνωση μίας πόλης για να υποδεχτεί την μαρίναΤι σημαίνει αυτό: Προβολή και οργάνωση του τουριστικού προϊόντος που διαθέτει η πόλη. Στον Άλιμο έχουμε το μοναδικό Αρχαίο Θέατρο με τετράγωνη ορχήστρα, έχουμε το μοναδικό βυζαντινό εκκλησάκι, έχουμε μία σειρά από αρχαιότητες που θα μπορούσαμε οργανωμένα να τις προβάλουμε. H οργανωμένη ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος θα μπορούσε να γίνει με τη βοήθεια του ΕΟΤ.

 

Χρειάζεται ένας συνολικός σχεδιασμός σε σχέση με την πόλη και όχι αποσπασματικός. Τέτοιος σχεδιασμός δεν υπάρχει από το κράτος και τους φορείς του (ΤΑΙΠΕΔ,  Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε). Αντιθέτως ο σχεδιασμός επικεντρώνεται κυρίως στο κατασκευαστικό και εργολαβικό κομμάτι και όχι στο τουριστικό αναπτυξιακό σκέλος. Και αν αυτό δεν αλλάξει και το κράτος και η πόλη θα χάνουν έσοδα“.